Najlepsza dynamika jazdy: nowe BMW X3 ma całkowicie nowy silnik M, gdzie skrzynia biegów oraz układ napędowy zostały zapożyczone z M5 F90. Standardowa wersja generuje 480 KM i 600Nm, podczas gdy X3M Competition ma 510 KM i taki sam moment obrotowy. Sprint 0-100 km/h trwa mniej niż 4,2 sekundy. DTE Systems może ulepszyć nawet tak imponujące parametry – w niecodzienny sposób.
Nowo opracowany powerbox PowerControl RX jest stosowany w BMW X3 M o standardowej mocy 480 KM. Silnik S58B30A jest również zainstalowany w nowym X4 i jest dostępny na rynku od września 2019 r. W niedalekiej przyszłości ten silnik będzie również główną jednostką w M3 i M4 – wystarczający powód, aby eksperci z DTE Systems odkryli potencjał silnika i podnieśli jego osiągi.
Trzy kanały dla lepszego efektu
PowerControl RX jest podłączony do centralnych czujników systemu zarządzania silnikiem. „W BMW X3 M stosujemy czujniki ciśnienia doładowania, ciśnienia w kolektorze dolotowym i wałka rozrządu” – wyjaśnia Detlef Strube, kierownik ds. Rozwoju. Natychmiast po instalacji dodatkowa moc jest odczuwalna równomiernie w całym zakresie prędkości. Siła w liczbach jest wyjątkowo imponująca.
Dodatkowe + 154KM i +145Nm to parametry, które przyćmiewają nawet tak wysokie przyrosty, jakie uzyskiwaliśmy w Mercedesie G65 AMG lub BMW M5 Competition. Ponadto elastyczność 100-160 km/h została poprawiona o nieco ponad 1 sekundę na piątym biegu. Ale tuning może zdziałać jeszcze więcej: dzięki aplikacji PowerControl na smartfony, kierowca może łatwo dostosować program i wybierać między dostępnymi trybami jazdy Dynamic, Sport i Eco. Innymi funkcjami aplikacji są zintegrowany warm-up timer lub sportowy panel wskaźników, który pokazuje parametry silnika w czasie rzeczywistym na wyświetlaczu smartfona. Zupełną nowością jest również personalizacja strojenia za pomocą sterowania głosowego (iOS): zmiana ustawień programu, wyświetlanie wartości w czasie rzeczywistym lub aktywację programu można wykonać bez odrywania rąk od kierownicy.
Perekcyjne przyspieszanie z PedalBox
Kontroler reakcji pedału gazu PedalBox również znacząco poprawia reakcję BMW X3 M. Jest on podłączony tylko do elektronicznego czujnika pedału gazu. Teraz można przyspieszać „eMką” bez żadnych opóźnień. Korzystając z aplikacji na smartfona, można zindywidualizować ustawienia również tego produktu.
Najważniejsze dane w pigułce
BMW X3 M(F97) // 480KM i 600Nm
>> Moc 634 KM (+ 154 KM)
>> Moment obrotowy 745 Nm (+145 Nm)
PowerControl RX
• Więcej mocy i momentu dla silników benzynowych
• 2 letnia gwarancja
• Prosta instalacja plug&play